wtorek, 14 sierpnia 2018

12:57, dorota4311
poniedziałek, 13 sierpnia 2018
Znów

zaległości , bo juz mam nowe do pokazania i opowiedzenia a stare jeszcze nie pokazane.

Wina o bloxa i komputera, dziś, kiedy zamierzałam się tym zająć, komputer znów nie współpracuje, tzn. czasami nie zaskakuje windows, no i klapa, mogę resetować, włączać i wyłączać komputer i nic to nie daje. A do wpisu zdjęcia potrzebne( nie lubię używać słowa post, bo kojarzy mi się jednoznacznie). Zdjęcia są w komputerze i aparacie, zatem nic z tego.

Ale chociaz powiem, że wczoraj pojechaliśmy do Rendsburga na spacer przy  porcie , no i zaliczyłam najważniejszy punkt turystyczny, czyli przejscie i przejazd tunelem pod kanałem kilońskim. Oczywiście kiedy popatrzyłam na ruchome schody, odmówiłam zjazdu, za wysoko i stromo, niecwiem, czy to klopoty ze wzrokiem, błednikiem czy lęk wysokości, ale nie kazdymi ruchomymi schodam zjadę, moze gdybym byla bardzo zmuszona to tak, ale jak mam inną opcję to chętnie korzystam, tu była winda, uf.

Zatem , byłam, widziałam, przeszłam się , można odfajkować.

Pogoda jeszcze rozpieszczała chłodem i deszczem, dziś przyjemne , pochmurne 23 st, a za oknem słyszę krakanie gawronów. Od kilku dni je widuję na rżyskach. Powolny schyłek lata, jarzębiny już koralowe, chociaż przez te afrykańskie upały trudno sie połapać .

13:13, dorota4311
sobota, 11 sierpnia 2018
Część

trzecia nastąpi, tylko albo blox świruje, albo jestem zajęta i tak mi schodzi.  Wreszcie od wczoraj popaduje i się ochłodziło, niby chwilowo, ale jaka ulga, jak przyjemnie, jak ten deszcz cieszy, nich pada  i pada, nawet odpuszcze niedziele nad morzem na to konto !

Zaraz do sprzątania, ale później luzik weekendowy. No i moze uda mi sie wrzucic tu ostatnie zdjęcia z muzeum.

09:03, dorota4311
wtorek, 07 sierpnia 2018
Część druga, nie ostatnia!

14:14, dorota4311
Zobaczymy

czy uda się dodać wpis.

Zatem rzeczone muzeum.  Museumsbahnen Schonberger Strand

Nie jest jakieś spektakularne, ale nie narzekam, podobało mi się, dworzec, stare wagony, niektóre odrestaurowane, do kilku można było wejść do środka, była też drezyna, ręczna! Ale grupki  rodziców z dziećmi czekały w kolejce, wiec my darowaliśmy sobie przejażdżkę, może kiedyś, kto wie. 8 września z okazji 25 lecia muzeum, odbędą się  darmowe przejażdżki zabytkowym pociągiem  po pobliskiej okolicy z postojem w jednej z miejscowości, gdzie  podróżni zostaną poczęstowani kawą i ciastkiem, ale nas akurat tu nie będzie.

cdn.

10:54, dorota4311
niedziela, 05 sierpnia 2018
NO!

Wreszcie chłodniej! Pochmurno, choć czasami słonce wyglądało, ale na chwilkę .

Obecnie linieję, zatem postanowiłam, że uzbrojona w kremy i długi rękaw dam radę. Żal byłoby  nie wykorzystać tak sprzyjającej pogody!

Zwiedziliśmy muzeum kolejarskie, i pobyczyliśmy się na plaży, nawet były fale, wow:)

później wiatr i czarne chmury  przegoniły nas do smażalni na  rybę , tym razem miejsce znane od lat , wiec nie zawiedliśmy się daniem. Tak wiało, że  obsługa związywała parasole, a ryba chciała nam zwiać z talerza!

Nawet przez chwilkę pokropiło, liczyliśmy na porządny deszcz, ale póki co tylko wieje.

Jutro pozmniejszam zdjęcia z muzeum i zrobię osobny wpis.